Usertesting in de praktijk

Net als het voorgaande jaar, heb ik dit jaar weer enkele usertesting gedaan voor de studenten MCT (multimedia en creative technologie). Zij ontwikkelden de afgelopen maanden een prototype van een app, en dat mocht uiteraard ook getest worden. Is de boodschap duidelijk overgebracht? Werkt alles zoals het hoort? Usertesting biedt een frisse blik op de prototypes en onthult potentiële verbeterpunten.

Wat maakt mij als testpersoon uniek?

Als student Netwerkeconomie breng ik een unieke set eigenschappen mee als testpersoon. Allereerst beschik ik over basisexpertise in UX-testing vanuit mijn ervaring van vorig jaar. Ik ben me bewust van mijn verbeterpunten en houd deze dan ook nauwlettend in de gaten. Ten tweede heb ik UX-lessen gevolgd, waardoor ik precies weet waarop ik moet letten tijdens het testen. Ten derde ben ik snel in staat om aspecten op te merken die verbeterd kunnen worden. De vraag “Wat kan er anders?” komt dan ook natuurlijk naar boven. Deze drie redenen maken mij een ideale testpersoon.

Testervaring

De testen liepen, zoals verwacht, vlot. De ideeën, prototypes en manier van werken lagen relatief ver van elkaar, en dat was positief. De variatie in de verschillende usertestings maakte de ervaring des te boeiender. Gedurende de testen kon ik al hun vragen beantwoorden en waardevolle feedback geven. Goede en waardevolle testen dus!


Wil je meer weten over wat ik doe? Bekijk dan zeker eens mijn andere blogberichten!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *